Sunday 17 March 2013

Bukan Tertulis Rezeki Mereka..

Assalamualaikum.. :)
Ingat lagi pasal entry saya "Ya Allah, Permudahkanlah Semuanya untuk Mereka?"

Hmm.. macam mana nak mula ni..
Tengok tajuk pun tak tahu kan resultnya betul tak??
Apa boleh buat, kami dah usaha. kami dah rancang sehabis daya, sesungguhnya rezeki setiap makluk yang bernyawa, Allah yang pegang.. Mungkin Dia mahu kami lebih berusaha.

Pihak SERU tak mampu tolong tentang tajaan tu sebab program HAWARIS bertindih dengan aktiviti SERU sendiri, dan setiap dana keluar masuk yang dikeluarkan SERU adalah melalui KPT, dan HAWARIS tidak ada dalam senarai usahasama dengan program-program yang KPT anjurkan.. Jadi Prof Samsinah tak mampu nak buat apa-apa, beliau juga perlu patuh pada prosedur organisasi..

Saya faham perasaan Nazhif masa tu.. Masa kami sama-sama dalam bilik meeting SERU dan terima jawapan yang agak mengecewakan, saya tahu dia rasa down sangat, yelah sesiapapun kalau ada di tempat dia, memang akan rasa benda yang sama.. Tambahan lagi bila program tu dah makin sampai deadline, tapi tajaan masih banyak tersangkut.. Kalau saya mungkin dah lama give up, tapi dia tak.. nampak bagaimana optimisnya dia.. Bila permohonan tu ditolak, dia tak melatah, tapi tetap bersangka baik.. Pasti ada jalan..

Sebenarnya saya rasa bersalah yang teramat sangat, sebab saya lah yang letakkan harapan yang tinggi untuk diorang untuk tajaan ni.. Macam mana hebat sekalipun kita merancang, Tuhan tu yang Maha Mengetahui..

Tapi Prof Samsina tak biarkan kami, Nazhif terutamanya pulang dengan harapan kosong.. Ada cadangan-cadangan yang boleh dipertimbangkan dan sangat bermanfaat untuk golongan mahasiswa kurang upaya seperti mereka memajukan diri setelah tamat belajar dan bergraduasi.. Dan pihak prof sendiri akan negotiate dengan pihak KPT dan berbesar hati untuk memberi sumbangan dalam bentuk dana dan fasiliti untuk mereka yang memerlukan.

Risau jugak bila memikirkan apalah akan jadi pada projek mega HAWARIS  ni nanti, bulan depan je projek tu.. Berat hati saya nak beritahu sahabat saya yang juga permanent volunteer untuk PERMIUM, Haziqah yang "we've got bad news.." tapi tak sempat saya nak beritahu Haziqah, Nazhif dah beritahu dulu.. Tapi kata Haziqah, Nazhif sangat optimis orangnya, sebesar manapun dugaan yang dia terpaksa lalui, dia tak pernah persoalkan, malah dia pulak yang bagi semangat, "takpe, masih ada cara lain.. rezeki ada di mana-mana,".

Yep!! Rezeki ada di mana-mana, yang penting jangan berhenti mencari.. Saya sentiasa menyokong sahabat-sahabat OKU saya untuk sama-sama maju ke hadapan.. Kita usahakan lagi, in shaa Allah, akan ada jalannya..

Best Quotes of the Day..
"a rejection sometimes can be a one way open to another acceptance.."

No comments:

Post a Comment