Monday 8 October 2012

Program UYT Pertama dgn Junior.

Assalamualaikum..

Lepas MHS hari tu, 6/10/2012 yang lalu adalah perjumpaan kali kedua Abang Amirul, Kak Elin, saya dan rakan-rakan Sahabat SERU yang lain  dengan junior-junior untuk program Upgrade Yourself Training.

Alhamdulillah, tak sia-sia hujung minggu adik-adik dengan pengisian yang sangat bermakna. Apa yang disampaikan oleh Abang Amirul dan Kak Elin sebagai konsultan memang saling tak ubah sama macam apa yang saya peroleh masa penglibatan saya dalam UYT dalam semester yang lepas.

Semuanya berlangsung dengan sangat baik. Bermula daripada sesi pendaftaran sampailah tamat program, rasa teruja peserta dapat dilihat daripada cara mereka memberikan komitmen dan perhatian sepenuhnya sepanjang program diadakan. Memang berbaloi saya merantau dari kk9 ke kk3 sampai malam dan menampal poster ke seluruh kawasan fakulti sastera dan pendidikan even sampai maghrib (huhu seram) sebab saya tahu apa yang saya lakukan ini membuahkan hasil apabila mereka memberi respon positif.

Tak mengharapkan apa-apa balasan pun dengan apa yang dah dilakukan, cuma berharap sangat agar mereka dapat rebut peluang untuk membina dan memantapkan keperibadian diri melalui program-program softskills seperti ini. Sebab masa belajar ni la sesuai untuk melatih diri menjadi seorang insan yang seimbang Nak juga tengok orang lain terutamanya generasi-generasi selepas kami rasa pengalaman yang tak ternilai ini yang dah kami lalui, semoga menjadi warisan sepanjang masa.

Di penghujung program UYT tu, Abang Amirul dan Kak Elin jemput kami Sahabat-sahabat SERU ni (yang ada masa tu cuma 5 orang; saya, Iqa, Maheran, Puri dan kak Jiha) untuk berkongsi input yang kami dapat. Setiap orang share satu modul.. Saya dapat sharing moment pasal Love Languange.. Yeay!! Alaaa.. yang pasal love languange kakak-kakak saya tu..Bestnya bila dapat kongsikan hasil ilmu yang diperolehi dan kita aplikasikan dengan jayanya. ^^

Rasa macam tak puas nak berkongsi.. Walaupun nervous tu still ada lagi, tapi bila dah dapat pegang mike lepas dua tahun bersara, hah.. lepas gianla.. nasib baik tak lupa diri.. ok, 3 minit memang tak lama sebab memang banyak sangat nak kongsi.. Itu baru part yang love language, belum lagi yang lain-lain..

Habis je program, ramai jugak yang mendaftar untuk menyertai Real Sahabat SERU.. Dapat tengok keterujaan mereka nak ikut jejak langkah saya dan rakan-rakan, tapi saya harap keterlibatan bakal-bakal Sahabat SERU yang baru ni akan lebih gempak dari kami dan meriah daripada yang sebelumnya.

Paling terasa diri ini famous sebentar, bila ada dua tiga pelajar datang jumpa dan minta nombor telefon, alamat email dan nama facebook, katanya nanti senang kalau nak minta nasihat untuk apa-apa dan "nak keep in touch dengan kakak-kakak".. oh dear.. soooooo sweeeeeettttt.. hehe.. Hah, lepas ni kena lebih teliti dan matang kalau nak post apa-apa dalam facebook, biar nampak macho =P dan boleh dicontohi.. InsyaAllah.. Peace.... ^_^

Hmm.. tu je dulu.. nanti untuk upcoming program 20/10/12 ni, insyaAllah sharing moment akan lebih menarik.. wahh.. berlagaknye la hai.. =)
Maassalam...

Best Quotes of the Day:

To live is to love, to love is to understand, understood what is shared, sharing is to give, giving is love, love is life..



Gambar sekitar program UYT.






















Girls of Sahabat SERU.. Pilihlah nak yang mana satu.. tapi yang tudung pink tu not available eh.. haha.. ^^

No comments:

Post a Comment