Monday 6 August 2012

Tanggungjawab Baru..

Assalamualaikum, semua.. Hari yang indah untuk berkongsi.. ^^

Alhamdulillah, hari ni saya ada tiga berita baik nak dikongsi bersama. Pertamanya, saya dah dapat gaji pertama sepanjang bekerja sejak balik bercuti di kampung.. Kedua, saya dapat confirmation untuk tinggal di Kolej Kediaman Tun Syed Zahiruddin  @ KK9  bagi sesi yang akan datang, setelah dua kali gagal isi borang permohonan secara online, nak nangis jugak masa tu, manalah tahu tak dapat stay mana-mana kolej, mana nak tebiang (bak kata orang Kedah) untuk cari tempat tinggal sem depan..

Tapi hari ni, syukur sangat, Allah makbulkan doa saya di bulan yang mulia ni.. cewah!! haha.. Tak perlu lagi pening kepala nak mencari rumah sewa di luar, dan InsyaAllah, keselamatan pun lebih terjamin tinggal di asrama.. Harapnya lah..Paling best, still dapat kat kk9, kolej kediaman yang sangat hijau dan permai walaupun kedudukannya di luar kampus.. Tapi mempunyai family-bond environment yang erat.. suka, suka, suka, suka, suka sangat-sangat!!.. ><.. Sorry, terover excited sikit hari ni.. hehe.. =)

Dan berita baik yang ketiga, saya diberi tanggungjawab baru sebagai AJK untuk Majlis Mesra Pelajar (MMP) di KK9. Majlis yang dibuat untuk meraikan kemasukan pelajar dan ahli baru dalam KK9 Family.. Must be a great day to celebrate kan.. dan mungkin saya akan check in pada 5/9/12 nanti..

InsyaAllah, bahagian tugasan saya nanti adalah berkaitan dengan hiasan pentas. Maknanya nanti, saya dan team hiasan akan menguruskan segalanya yang berkaitan dengan hiasan-hiasan dan kerja-kerja untuk mencantikkan venue tu nanti. Kami juga akan menyediakan tempat untuk semua tetamu bergambar dan berglamour sesama mereka. Wah, best2..!! Gonna have an experience to do something new.. Taklah baru sangat, masa sekolah dulu pun pernah buat. Tapi yang ni lain sikit sebab semuanya diuruskan oleh student sendiri..

Excited + Nervous.. Entah macam manalah nanti rupanya kan.. Harap-harap semuanya berjalan lancar. Tak sabar jugak nak start buat kerja-kerja menghias tu semua. Memang favourite lah kalau bab-bab nak menghias ni, walaupun takde bakat langsung sebenarnya.. hehe.. Syok sendiri je lebih, tambah kalau yang bertema dan detail macam tu.. But I love it, cause it is all about arts!! =D

Dan sekarang, otak saya perlu bekerja lebih keras daripada biasa untuk fikirkan tentang "landskap" event tu nanti. 3 hari lagi dah nak kena submit idea kat PP nih.. Konsep dah diberi, either hari raya or 1 Malaysia.. Hmm.. Mana satu eh? Kalau buat tema hari raya pun best jugak kan... Terubatlah sikit kerinduan kami semua di kampung masa tu.. Dan lagi, biar tambah meriah sambutan mesra pelajar tu selain mengeratkan silaturrahim antara senior dan junior nanti, dah nama pun Mesra Pelajar, kalau tak mesra tak tahulah... Wah, wah.. Mesti awesome!!! ^^. Tak sabar menunggu hari esok.. Tapi sedih pulak bila teringat, cuti dah nak habis.. =( Huh, positif Atikah, positif!! Say cheese..!! =))))

No comments:

Post a Comment