Saturday 18 August 2012

Di Ambang Syawal..

Assalamualaikum.. Salam Lebaran semua.. Alhamdulillah, selesai sudah tanggungjawab terhadap rukun Islam ketiga kita.. Harap hari kemenangan yang bakal disambut esok mengembalikan kita ke fitrah insani sepenuhnya..

Tak dinafikan raya tahun ni memang suram sebab, yelah.. Tak nak mention boleh?? I believe you guys knew it kan.. =).. Sambut, ya.. Memang sambut, cuma ala kadar.. Tak kan semeriah tahun-tahun sebelumnya dah. Lagipun tahun ni kami cuma bertiga,.. emak, kak ngan dan Atikah Zakaria.. Kak long pula tahun ni giliran dia beraya di kampung mertuanya di Kluang.. dan hanya akan pulang pada cuti 16/9 nanti. Hmm.. Tak sempatla nak jumpa kakak saya yang sorang tu.. Sunyi jugak, dan part yang paling sedih, saya nampak mak menangis lepas bercakap dengan kak long dalam fon tadi.. Walaupun mak tak tunjuk, tapi saya tahu, mak rasa sunyi sebab memang tak lengkap lebaran tahun ni..Takpelah, saya harap kak long bergembira beraya dengan keluarga mertuanya.. Huh, cool Atikah, cool..


Ok, semua tugasan part saya dah siap, daripada proses membersihkan ruang depan, pasang langsir, basuh karpet, kemas bilik, mandikan meow (hehe, meow pun nak raya jugak.. =P).. dan kejap lagi, habis je mengupdate ni, masa untuk mengisi kuih raya di dalam balang-balangnya.. Dan lepas tu, yeay.. Tidur!! Ok, rendang daging emak belum masak lagi.. Owh, lemahnya part masak-memasak nih.. Hehe.. =D

Esok, lepas sembahyang raya, InsyaAllah kami akan ke kubur arwah abah sebelum ke rumah sanak-saudara dan pulang ke kampung mak tok.. Tapi maybe tak tidur sana kot, sebab sepupu sebelah emak dari Perak semuanya nak turun ke Jitra. Harap esok semuanya berlangsung dengan gembira.. Dan semoga semua orang beroleh berkat di Aidilfitri yang mulia ni.. Selamat Hari Raya, minal aidil wal faizin.. Maaf Zahir dan Batin.. Maassalam.. =)

No comments:

Post a Comment