Thursday 21 February 2013

Cerita Sikit Pasal Hari Ni

Assalamualaikum..

Macam-macam peristiwa ada hari ni.. Pertama sekali pasal nak mendaftar kelas tutorial sejarah. Habis je kelas Sejarah Pendidikan pukul 9.00 tadi, saya dengan cik Syima pun naiklah ke jabatan nak mendaftar untuk kelas tutorial subjek yang sama sebab Dr. Kamal dah beritahu yang pembantunya dah tampal borang tutorial dekat dashboard jabatan. Alang-alang dah naik tu ingatkan nak mendaftar jugaklah untuk tutorial Sejarah Wanita.

Sekali masa tengah menilik papan-papan kenyataan tu, sekonyong-konyong (hahaha, ntah apa2 ntah) pensyarah sunjek tu, Puan Salina pun keluar dari pejabatnya yang tak jauh dari tempat kami berdiri. Dengan ramahnya Pn. Salina tanya saya "Eh, you ambil kan paper wanita?"

"Ambil, ni ingat nak daftar kelas tutorial la ni, puan dah tampal eh?" terus mata melilau cari borang tutorial tu, macam takde je..

"Haa.. Itula, saya lupa nak tampal borang tu, saya cuma ingat yang paper Politik Asia Tenggara tu je.. Takpe nanti saya tampal k, aduh.. pening dah saya ni pun" Puan Salina mengomel-ngomel sambil garu-garu kepala.. Owh, gitu ke.. takpela.. Hmm.. banyak lagi la lompang kat jasual saya ni walaupun kalau tengok tu macam dah cukup padat je..


Rasa paling bahagia bila tengok jadual hari Jumaat... :P


Habis je sarapan, kami exercise kaki dan perut ke KPS, nak check kemasukan PTPTN sem ni, ramai yang cakap sepatutnya duit akan masuk hari ni, tapi tadi waktu pergi ke ATM untuk check baki, sama je baki akaun macam sem lepas.. Mungkin dimasukkan secara berperingkat kot..

Ada ke patut cik Syima kita tu cakap "ahaaa...tangan awak takde magicla Tikah.." wah2.. macam la saya ni Eloida macam dalam drama Filipina Magica tu kan.. hahaha, tapi kalau diberi pilihan, berbanding magic, saya lebih sukakan poket Doraemon.. "Pintu Ke Mana Sahaja!!" "Alat Mengembalikan Wang!!" "Robot Penaip Assignment!!!" Hah, tudiaa... mengarut sudah..

Takpela, lambat masuk, lambatla guna, lambat guna, lambatla susut, lambatla habis, tapi jangan lambat-lambat sangat eh. Bukan apa, nak merancang kewangan, hahaha alasanmu je semua tu..

So bila dah duit pun tak masuk lagi, saya dengan cik Syima kita tu menapakla laju-laju ke main library, saja nak survey buku apa yang sesuai untuk rujuk sem ni kan.. Tapi lain yang dicari lain pula yang dijumpa.. Alhamdulillah novel tentang Umar Al-Khattab tulisan penulis yang memang jadi kegemaran saya tu ada dalam simpanan perpustakaan.. Apa lagi, pinjam meminjam amalan mulia la.. :).. Sesiapa yang suka baca biografi tentang sahabat Rasululllah salallahu 'alaihi wassalam, ini antara yang terbaik, insyaAllah..




Banyaknya part yang membuatkan saya tak boleh tak nangis, sebak, terharu, dsbg.. Bacalah buku-buku macam ni kawan-kawan, Alhamdulillah sangat bermanfaat..


Sempat baca ni di library sampai muka surat 25 sebelum saya ikut Syima masuk ke kelasnya yang tak sama dengan saya, kelas Politik dan Perdagangan di Tanah Melayu tepat pukul 12 tengah hari. Disebabkan gap yang panjang sebelum nak masuk ke kelas Rusia, so saya masuk kejap dalam kelas tu, dengan harapan dapat jumpa dengan Prof Abdullah Zakaria, lecturer kegemaran kat Jabatan Sejarah tu sebab style mengajarnya macam ala-ala A.Samad Said dan Prof. Dr. Khoo Khay Kim tu. Lagipun macam yang saya selalu ulang cakap tu, masih dalam minggu add and drop.

Tapi, harapan jela bila prof tak masuk sebab ada program di Muzium Negeri Selangor dan diganti dengan Dr. Noraini yang sampaikan kuliah.. Fuh, dalam satu hari ni berapa kali dah saya frust, kat jabatan, ATM, kelas Prof Dollah.. Memang takde rezeki kan..

Selesai kelas, kami masuk pulak dalam Dataran Sastera tu, beratur panjang untuk dapatkan baucar buku 1 Malaysia tadi. 



Belum decide nak beli buku apa lagi, tapi yang pasti, novel cinta.. NO NO NO NO!! kali ni nak banyakkan koleksi ilmiah pulak, mak pun dah bising bila tabiat berangan sambil baca novel cintun ni tak boleh nak kikis lagi.. heeee :D, betul tu mak, berangan sangat pun tak dapat apa-apa.. Putera idaman takkannye jatuh dari langit..

Emm.. Lepas tu apa lagi eh, haa... Masa ambil baucar tadi, student dah boleh dapatkan slip keputusan peperiksaan semester lepas, ingatkan kena post ke rumah macam masa semester 2 hari tu.. Patutla sebelum balik hari tu berhari-hari naik berjanggut saya tunggu abang posto datang hantar slip ni..


Wahhhhhh.........hahaha, tetiba je kan..


Jeng jeng jeng!!! Haaaa...content slip ni.... adalaa... :D




Sampai sini dulu.. Jumpa lagi nanti.. Maassalam..  ^_^

Best Quotes of the Day,

Nobody can take away your pain, so don't let anyone take away your happiness.












No comments:

Post a Comment