Monday 25 August 2014

Result Tesis: Dah Jangka..

Assalamualaikum..

Officially Result Tesis dah pun keluar. Syukur, ya syukur sekurang-kurangnya lulus dengan kepujian. Terkilan sikit sebab tak dapat A macam yang diangan-angankan.

memang dah jangka pun, result mungkin tak sebagus yang lain, dan tak sebagus expectation penyelia tentang kajian yang ditulis tu. Tidaklah meletakkan kesalahan tu pada sesiapa. kekurngan tu memang dari diri sendiri juga.. sebab dari awal tak rujuk penyelia untuk tukar objektif kajian. based on dapatan kajian, rujukan semata-mata... seratus peratus rujukan memang di arkib.. banyak yang terpaksa ditukar di saat-saat akhir.. and it was totally my bad bila tak jumpa penyelia untuk kemukakan masalah tu. yelah, apa function penyelia kalau bukan untuk bantu student yang menulis latihan ilmiah di bawah seliaannya setiap kali bermasalah kan.. padah bila memandai-mandai.. buat tulis tesis tu macam ngapdate blog pun ada..hurmm..

Sebenarnya kekuatan tu tak ada.. bimbang dan takut dengan penyelia yang sangat optimis dan berharap apa yang bakal dipersembahkan itu nanti mengikut apa yang dikehendaki. doktor yakin yang saya mampu hasilkan apa yang diinginkan. lantaran kepercayaan yang tidak berbelah bagi itulah, bila adanya masalah saya jadi takut dan tidak yakin diri untuk berjumpa doktor dan kemukakan segala masalah yang ada berkenaan rujukan yang ada. jadi saya putuskan untuk menulis berdasarkan bahan yang ditemukan, yang mana sedikit sebanyak ianya telah mengubah objektif yang dirancang sejak pembentangan proposal tesis tu dibuat.

3 minggu saya skip dari berjumpa doktor. minggu depan dah nak kena submit, hari ni baru jumpa untuk berterus terang masalah sebenar.. memang tak sempatlah doktor nak membantu, nasiblah doktor terima tesis tu, walaupun dengan riak muka kecewa sebab hasilnya berubah, tak sama macam yang dirancang.

keputusannya ok, tak teruk, tapi tidaklah cemerlang mana.. tak cemerlang macam yang lain-lain.. tapi alhamdulillah, apapun yang berlaku, taklah sampai jejaskan pointer untuk sem ni. tak jatuh, naik sikit.. sikiiiitttt je.. haha, nasiblah result final exam tu ok, kalau tak memang hangit kena masak dengan mak..

Itulah Atikah, orang lain sibuk belajar, kau sibuk belajar juga, tapi tak hadam.. pastu hentam keromo..  Aduhai,.. moga jadi pengajaran bermakna..

Maassalam..

No comments:

Post a Comment